La Fundació URV i l'Acadèmia de Poda d'INNOVI presenten la tercera edició del Curs Superior en Poda de Respecte

La viticultura és un equilibri delicat entre ciència i art, i per destacar en aquest camp és crucial entendre en profunditat l'anatomia i la fisiologia de les vinyes, així com les amenaces que els poden afectar. Amb aquest objectiu, la Universitat Rovira i Virgili, a través de la Fundació URV, i l'Acadèmia de Poda d'INNOVI, en col·laboració amb Viticultura Viva de Julián Palacios, llancen la tercera edició del Curs Superior en Poda de Respecte: Protecció i Longevitat de la Vinya. Aquest curs començarà a finals d'octubre del 2024, oferint una oportunitat única per endinsar-se en el coneixement essencial de la poda i la protecció de les vinyes.

El Curs Superior en Poda de Respecte proporciona habilitats teòriques i pràctiques per gestionar de manera efectiva les tasques de la poda d'hivern i de la poda en verd. Aquest coneixement avançat en viticultura inclou:

• Coneixement avançat de la viticultura: l'alumnat aprofundirà en la ciència darrere el cultiu de la vinya, explorant l'anatomia de les vinyes i la relació amb la poda. Aquesta comprensió sòlida és essencial per optimitzar la producció i protegir la salut de les vinyes.
  • Conservació i sostenibilitat: la poda de respecte no només tracta la millora de les vinyes, sinó també la seva longevitat i sostenibilitat. S'ensenyaran pràctiques respectuoses amb el medi ambient que beneficiaran tant la terra com el producte final.
  • Destreses pràctiques: més enllà dels aspectes teòrics, l'estudiantat adquirirà habilitats pràctiques per fer una poda efectiva, convertint-se en un actiu valuós per a qualsevol operació vitivinícola.

El curs estarà a càrrec de docents altament capacitats i reconeguts al sector. La formació virtual s'impartirà a través del campus virtual MOODLE, mentre que la formació presencial pràctica es durà a terme a diferents finques del territori, proporcionant una experiència d'aprenentatge integral i aplicada.

Aquest curs està dirigit a:

• Professionals i graduats en disciplines afins: aquelles persones amb estudis en viticultura, enologia, agronomia o camps relacionats ampliaran la seva comprensió i podran contribuir de manera més significativa al seu camp.
  • Experiència en viticultura: els i les que ja treballen en la gestió de vinyes, consultoria agrícola o docència obtindran eines addicionals per a l'èxit i la innovació al seu camp.
  • Amants del vi i la viticultura: fins i tot persones apassionades del vi sense experiència prèvia tindran l'oportunitat d'explorar un món fascinant i adquirir la confiança necessària per endinsar-s'hi.

El Curs Superior en Poda de Respecte és una oportunitat única per aprofundir en la viticultura, promovent la salut i la longevitat de les vinyes mentre s'adquireixen habilitats pràctiques i sostenibles. És una excel·lent oportunitat per contribuir a aquest apassionant sector en constant evolució.

Les inscripcions ja són obertes, i es convida a totes les persones interessades a unir-se a aquest viatge cap a l'excel·lència en viticultura.