· POSTGRAUS

La URV celebra la graduació de la 2a promoció del màster en Tecnologies d'Hidrogen

El rector de la URV, Josep Pallarès, participa en l'acte d'entrega de diplomes a Tarragona, destacant la col·laboració entre universitats i centres de recerca en el desenvolupament de tecnologies clau per a la transició energètica.

El passat divendres 20 de setembre, un total de 48 persones que han cursat la 2a promoció del màster interuniversitari de formació permanent en Tecnologies d'Hidrogen van rebre els seus diplomes en una cerimònia celebrada simultàniament a les diferents seus del programa: Bilbao, Barcelona, Tarragona i Saragossa. A la seu de Tarragona, el rector de la Universitat Rovira i Virgili, Josep Pallarès, va ser l'encarregat de presidir l'entrega de diplomes, posant en relleu el paper de la URV en la formació de professionals en un àmbit clau per al futur energètic.

Aquest màster interuniversitari està impulsat i coordinat per cinc universitats: Mondragon Unibertsitatea, Universitat del País Basc/Euskal Herriko Unibertsitatea, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Rovira i Virgili i Universitat de Saragossa. A més, compta amb la col·laboració de sis centres formatius i de recerca: el Centre Integrat de Formació Professional Somorrostro, l'Institut Comte de Rius de Tarragona, l'Institut Escola del Treball de Barcelona, el Centre Públic Integrat de Formació Professional Pirámide, l'Escola d'Organització Industrial i la Fundació de l'Hidrogen d'Aragó. El programa compta amb el suport de Repsol-Petronor, fet que reforça la connexió entre l'àmbit acadèmic i l'industrial.

L'estudiantat del màster ha adquirit coneixements punters en àrees com la generació, emmagatzematge i transport d'hidrogen, i ha desenvolupat projectes orientats a resoldre reptes plantejats per empreses del sector. Aquest enfocament pràctic és un dels distintius del programa, que inclou simulacions, visites tècniques i pràctiques de laboratori, per tal que els i les participants puguin posar a prova els coneixements adquirits. La 4a edició del màster començarà el 18 d'octubre i es podrà cursar 100% en línia, amb la possibilitat de realitzar pràctiques presencials a Bilbao o Barcelona.

Aquest any, com a novetat, es van atorgar dos premis destacats: el Premi al Millor Treball de Fi de Màster (TFM), patrocinat per Carburos Metálicos, que va ser atorgat a Iñaki Rebollo Liceaga (Egüés, Navarra). D'altra banda, el Premi al Millor Expedient Acadèmic, patrocinat pel Corredor Basc de l'Hidrogen, va recaure en Sara Moya Pascual (Bilbao, Biscaia). Aquests guardons reflecteixen el compromís del màster amb l'excel·lència acadèmica i la seva vinculació amb el sector industrial.