La URV ha participat en la Setmana Europea del Codi
La URV ha participat en la Setmana Europea del Codi amb tallers que han arribat a més d'un miler d'alumnes
La finalitat ha estat promoure el coneixement de competències digitals, estimular la creativitat i incentivar l'interès per l'àmbit STEM
En el marc de la Setmana Europea del Codi 2019 s'han organitzat diferents tallers de l'àmbit de les ciències, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques que s'han desenvolupat des 7 al 18 d'octubre. Hi han participat més de 1.000 alumnes de 23 centres de primària i secundària de la demarcació, que han fet tallers de Makey Makey -que permet desenvolupar des d'un projecte artístic fins a un d'enginyeria- i d'Scratch per Arduino, per introduir conceptes de programació, robòtica i desenvolupar petits projectes domòtics amb un kit Arduino. Els tallers s'han impartit en quatre campus de la URV (Tarragona, Reus, Tortosa, Vila-seca) per als alumnes de secundària i als propis centres educatius pels alumnes de primària. Han estat impartits per estudiants d'Enginyeria i del màster de Tecnologia Educativa.
Enguany el projecte compta amb el patrocini de Google i de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT)-Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats i estan impulsats per la URV amb el suport del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i Google Developers Group Tarragona, en el marc de l'Aliança STEM.
Els tallers consten de tres fases. La primera, ja finalitzada, ha estat un taller de formació per a estudiants i docents sobre Makey Makey (primària) i Scratch per Arduino (ESO), de tres hores de durada. Durant la segona fase, del 21 d'octubre al 29 de novembre, els alumnes desenvoluparan al centre estructures creatives amb Makey Makey o models d'instal·lacions domòtiques amb Arduino. I la fase final serà la participació al concurs de projectes de la Setmana Europea del Codi URV. Els centres enviaran un vídeo d'un minut amb la descripció del millor projecte realitzat per cada grup classe. Se seleccionaran tres centres de primària i dos de secundària que participaran l'11 de desembre en un acte de cloenda i lliurament de premis.
Respecte a la participació, un 45,3% dels alumnes totals han estat noies i un 54,7% nois. Gairebé el 70% dels docents assistents han estat dones.
La valoració dels docents i l'alumnat que han participant a la formació ha estat:
- Els docents consideren que el taller ha estat molt bo (74,2%), bo (24,2%) o correcte (1,6%).
- El 98,3% dels alumnes de primària indiquen que els ha agradat l'activitat.
- El 92,7% dels alumnes de secundària voldrien tornar a repetir el taller i valoren l'activitat amb una puntuació de 4,34 sobre 5. Un 84,4% l'han considerat molt bona o bona.